විවාහය "විවාහයක්" කර නොගෙන විවාහයක්ම කරගන්න
ජීවන ගමනේදී ළමාවිය තුරුණූවිය, මැදිවිය ආදී වශයෙන් කාල වකවානූ කීපයක් පසූ කරන්න කොයි කාටත් සිදු වන අතර ගැහැණූ, පිරිමි කොයි කවූරුත් තුරුණූ වියේදී කල්පනා කරන්නේ එම වියට සම්බන්ධ සූවිශේෂි කඩූල්ල ගැනය. මේ කඩූල්ල විවාහය වන අතර කල්පනාකාරව නොපැන්-නොත් කඩූල්ලේ හැප්පී ඇද වැටීම, වළක්වන්න බැරිය. විවාහ කඩූල්ලේ හැප්පී එලෙස ඇද වැටෙන්නේ විවාහය සැබෑ සංගමයක් සන්ධානයක් බවට පත් කර නොගන්නා අඹූ සැමියන්ය. විවාහය යන වචනයේ අකුරු හතරෙන් පටන් ගන්නා යහපත් වචන රැසක් මෙන්ම අයහපත් වචන රැසක්ද ඇති අතර විවාහය වාසනාවන්ත හෝ අවාසනාවන්ත හෝ වන්නේ ඒ අනූවය. එම වචනයේ එක් එක් අකුරුවලින් පටන් ගන්නා යහපත් වචන මෙලෙස ගෙන හැර දෑක්විය හැකිය.
වි -
විශ්වාසය, විජනිය (පවන් පත) වියන.වා -
වාසනාව, වාරුව, වාහල්කඩ.හ -
හමූව, හසූරුවීම, හරසරය -
යහපත, යහමඟ, යටත්පහත්.
යූග දිවිය සාර්ථක කර ගැනීමට දෙදෙනා අතර අන්යොන්ය විශ්වාසය අත්යවශ්යමය. විවාහය දෙදෙනාට පවන් සලන විජනිපතක් විය යූතුවා සේම ඉහළින් ඇද්ද වියනක්ද විය යූතුය. දෙදෙනාට වාසනාව අත්කර ගත හැකි, වාරුවක් කර ගත හැකි විවාහය, ජීවන මංපෙතේ ඉතා වැදගත් වාහල්කඩක් හැටියටද සැලකිය හැකිය. ජීවන ගමනේ සූවිශේෂි හමූවීම විවාහය වන අතර හරසර ලැබිය හැක්කේ විවාහ ජීවිතය හරියාකාරව හසූරුවහොත් පමණය. යූග දිවිය යහපත් මටිටමකට පත් කරගෙන යහමඟ ගමන් කිරමට නම් දෙදෙනා දෙදෙනාට යටහත් පහත් (අවනත) විය යූතුය.
එකී අකුරු හතරෙන් පටන් ගන්නා පහත සඳහන් අයහපත් වචනවල තේරුමට අනූව විවාහ ජීවිතය කඩාකප්පල් වන්නේ නොසිතූ නොපැතූ අයූරකිනි.
වි -
විචිකිච්චාව, වියවූල, විනාශය.වා -
වාද විවාද, වාඩූව, වාරණයහ -
හදිය, හරස්කැපීම, හටන.ය -
යක්ෂාවේශය, යක්ෂ විමානය,යමහල (ගිනිකන්ද)
විචිකිච්චාව, එනම් සැකය නිසා අඹූ සැමියන් අතර වියවූල් හට ගන්නා අතර වියවූල් නිසා විවාහය දෙදරුම් කන්නේ ඉබේමය. විවාහයේ වියවූල් තත්ත්වය මත දෙදෙනා අතර හිත පෑරෙන විට අනෙකාගෙන් වාඩූ ගන්න මාන බැලීම බොහෝ විට සිදුවන දෙයකි. එහි ප්රතිඵලයක් වශයෙන් වාරණයන් පැනවීම බොහෝ අවස්ථාවල සිදුවන වග කොයි කවූරුත් දනිති. දෙදෙනා අතර හදිද, හරස්කැපීම් හා හටන්ද ඇතිවන්නේ ඊළඟටය. දෙදෙනාගෙන් කෙනෙකුට හෝ සමහර විට දෙදෙනාටම හෝ එහිදී යක්ෂාවේශ විය හැකි අතර එහි ප්රතිඵලයක් වශයෙන් නිවස මූලින්ම යක්ෂ විමානයක් බවටත්, දෙවනූව, යමහලක්, එනම් ගිනි කන්දක් බවටත් පත්වන්න එතරම් කලක් ගත වන්නේ නැත.
ඓතිහාසික ආදර සබඳතාවන්, කීපයක් ගැන මෙහිදී සඳහන් කිරීම උචිතය. සාලිය- අශෝකමාලා, රාමා - සීතා, දීඝගාමිණී - උන්මාද චිත්රා, ෂාජහාන් - මූම්ටාස් ආදීන් ගැන අදත් කතා කරන්නේ ඔවූන් අතර පැවති සමීපකමත්, කුළුපගකමත් ලෙන්ගතුකමත් එකමූතුකමත් හිෙෂෙීවන්තකමත් නිසාමය. මෝගල් අධිරාජ්යයකු වූ ෂාජහාන් විසින් සිය ප්රියාදර දේවිය වූ මූම්ටාස්ට දක්වන ලද ආදරයේ සංකේතය ලෝක ප්රකට ටජ්මහල් මන්දිරය වන අතර එහි සූන්දරත්වය දෑක බලා ගැනීම සඳහා පෙම්වතුන් ඇතුළු විශාල පිරිස් දිනපතා එහි යන්නේ බූරුතුපිටිනි. විවාහය නමැති සූන්දර එකතුව විශ්වාසය, වාසනාව, හමූවීම, යහපත ආදී යහපත් තේරුම් සහිත එකතුවක් බවට පත් කර නොගෙන විචිකිච්චාව, වාද විවාද, හරස් කැපීම, ආදී අයහපත් පත් කර ගත් අඹූ සැමියන් ගැන නිතර දෙවේලේ අසන්න ලැබෙන බව අපි දනිමූ.
20 වැනි සිය වසේ උත්කර්ෂවත්ව මංගලෝත්සවය හැටියට සැලකෙන මංගලෝත්සවය පවත්වා අතිනත ගත් චාල්ස්- ඩයනා යූවළගේ විවාහය දෙදරා ගියේ කුමක් නිසාද? දෙදෙනාගේ යූග දිවිය දෙදරුම් කවන දේවල් සිදු වූ නිසාය. විවාහ ජිවිතය සාර්ථක විමට නම් අඹූ සැමි දෙදෙනා දෙදෙනකු හැටියට නොව එකම එක්කෙනෙකු හැටියට ජීවත් විය යූතුය. ක්රියා කළ යූතුය. බිරිඳ සැමියාගේ වහළියක් හැටියට හෝ සැමියා බිරිඳගේ වහලකු හැටියට හෝ කටයූතු කළොත් විවාහ දිවිය දෙදරුම් කන්නේ ඉබේමය. විවාහක යූවළ කල් ජීවත්විය යූත්තේ සැමියා බිරිඳගේ දෙවියා හැටියත් බිරිඳ සැමියාගේ දෙව්දුව හැටියටත්ය.