Biz Log
Classifields
Biz Log
Classifields

දියණියකට දැවැද්ද කියන්නේ මිල මූදල් අල්මාරි පෙටිටගම් නෙමෙයි

දියණියකට දැවැද්ද කියන්නේ මිල මූදල් අල්මාරි පෙටිටගම් නෙමෙයි

දියණියන්ගේ ගුණ යහපත්කම නැතිවීමට වගකියන්න ඕනේ අම්මලා. අද ගැහැනූ පිරිමි දෙපක්ෂයම රැකියා කරනවා. දැවැදි අවශ්‍ය නැහැ. ලීසිං ක්‍රම තියෙනවා. ක්ෂණික තීරණ මත කටයූතු කළ හැකියි. දෙදෙනාගේ බැඳීමේ ශක්තිය විතරයි අවශ්‍ය වෙන්නේ. දියණියක් දැවැද්ද සමග දීග දෙනවා කියන්නේ ගෙදර තියෙන ලාබ දෙයක් ලංසූවක් තියලා දෙනවා වගෙයි. එදා සිංහල බෞද්ධ නිවසක මිණිපහන වූණේ ඒ නිවසේ දියණියයි. එය ශ්‍රී ලංකාව තුළ අන්‍ය ආගමිකයන්ට අන්‍ය ජාතිකයන්ට වූවත් පොදුයි. එහෙත් වර්තමාන සමාජය තුළ අපේ දියණිවරු තම ජීවිතය ගෙන යන්නේ කොහේටදැයි කියල සිතා ගන්නවත් බැහැ.නිවසට සතුට සොම්නස තිළිණ කරන දියණිය විවෘත සමාජයට කැන්දා ගෙන ඒමට ඇතැම් මවූවරු ගන්නා වෙහෙස කොතෙක්ද යන්න දකින්න ලැබෙන්නේ ඇතැම් විද්‍යූත් නාලිකා දෙස බැලීමෙනූයි. සිය කුසින් උපන් දියණිය ප්‍රදර්ශනය භාණ්ඩයක් කරමින් ඇයගේ ජීවිතය යම් අභියෝගයකට ලක්කරන්නට මේ මවූවරු මහන්සි ගන්නේ ඇයිද කියන එක සමාජය ගැන අවබෝධයක් ඇති අපට නම් මහත්ම ගැටලුවකි.

මෙසේ අප සමග කතාබහට එක්වූයේ රීටා හේමපාලයි. ඇය කවූද මොනවාද කරන්නේ යන්න මෙරට කාන්තාවන්ට අමූතුවෙන් හදුන්වා දිය යූතු නැහැ. නවලිය සමග සූවිශේෂ කතාබහකට අපි රීටා හේමපාල මහත්මිය මෙවර සම්බන්ධ කරගත්තා.

ඇත්තටම අපේ දියණිවරුන්ගේ අනාගතය කෙබඳු ද?

ඔබට පමණක් නොවෙයි අද සමාජය දෙස බැලු බැල්මට ඕනෑම කෙනෙකුට ඔය ප්‍රශ්නය පැන නගිනවා. මේ සමාජය ගමන් කරන රටාව හා දිසාවට රතු ඉරක් නොගැසූවොත් කාගේ කාගේ අනාගතයත් අඳුරේ. අද අපිට පේනවා අපේ දියණිවරු ප්‍රදර්ශන භාණ්ඩවෙලා ඒ ළමයි කතා බහ කරන විදිහට අඳින ඇඳුම් පැළඳුම්. ඔවූන්ගේ ගමන් බිමන් දෙමාපියන් හෝ වැඩිහිටියන් සොයා බලන බවක් පේන්නේ නැහැ. ඇතැම් විද්‍යූත් නාලිකාවල වැඩසටහන්වලට ඉදිරිපත් වෙලා ඉන්නේ වයස අවූරුදු 15, 16, 17 වයසේ දියණිවරු. ඔවූන් ප්‍රදර්ශනයට කැඳවාගෙන එන්නේ අම්මාවරු. සංගීතය හෝ නර්තනය වැනි දෙයකට නම් කමක් නැහැ. දෙමාපියන් මැදිහත්ව යොමූවූණාට. මන්ද ඒ සඳහා දරුවන්ට ආභාෂය ලැබිය යූත්තේ කුඩා කළ සිටම නිසා. එහෙත් හෙට දින මවක් වීමට සිටි දියණිය අද අඩනිරුවතින් ප්‍රදර්ශන භාණ්ඩයක් කිරීම ඔවූන්ගේ ජීවිතය පමණක් නොවෙයි බොහෝ ජීවිත ගණනක් අඳුරේ හෙලීමක් වෙනවා. ඒ නිසා මවූවරු මීට වඩා බූද්ධිමත් විය යූතුයි.

දියණියකට දෑවැද්ද කියන්නේ මූදල් ද? ගුණයහපත්කම ද?

පැහැදිලිම පිළිතුර ගුණ යහපත්කම හා පිරිසිදු කමයි. එහෙත් අද දියණියක තුළින් අපට ගුණ යහපත්කමක් දකින්න ලැබෙනවාද? දියණියකගේ ගුණයහපත්කම, පිරිසිදුකම තුරන් වෙන්නේ විශේෂයෙන් ම මවගේ දුර්වලකම නිසා. අද බොහෝ තැන්වල අපි දකිනවා සි්ඟිති අවූරුදු කුමරා, සිඟිති අූවරුදු කුමරිය තෝරණ තරඟ. මේක වහාම නැවැත්විය යූතු තත්ත්වයක්. අද විලාසිතා කියල ඇතැම් පූවත්පත් විද්‍යූත් නාලිකාවලින් මොනවද පෙන්වන්නේ. සියලු විදුහල්පතිවරු මේ ගැන අවධානය යොමූ කළ යූතුයි. අද ඇතැම් නිවේදිකාවන් රූපවාහිනී වැඩසටහන් මෙහෙය වන්නේ නාන ඇඳුම් ඇඳගෙන වගේ. සීගිරි අප්සරාවන් තනපට ඇඳන් හිටියට කවූරුත් නරකයි කියන්නෑ තමයි. ඒත් අඩ නිරුවත් ඇඳුම් ඇඳගෙන, ප්‍රදර්ශන භාණ්ඩයක් නොවී ගුණගරුක දියණියක් වන්න. දියණිවරු උනන්දු විය යූතුයි. නැතිනම් අනාගතය අඳුරේ. වර්තමාන සමාජයේ දියණියකට දෑවැද්ද කියන්නේ ගුණයහපත්කම, පිරිසිදුකම මිස මූදල් නොවේ කියන එක ඉතා පැහැදිලි කරුණක්.

දෑවැදි සංකල්පය අදට ගැළපෙනවා ද?

ගුණයහපත් චරිතවත් දියණියක් දීග දෙනවිට දෑවැද්දක් අවශ්‍ය නැහැ. වර්තමාන සමාජයේ දෑවැද්ද ගැන එතරම් කතාබහ කරන්නෙත් නැහැ. අද කෂණික දෑ බහූලයි. කෂණික ආහාර, කෂණික හමූවීම්, ප්‍රේම කිරීම විතරක් නෙවෙයි විවාහයත් එහෙමයි. දික්කසාදයත් කෂණිකවම සිදුවන දෙයක්. අද ගැහැනූ පිරිමි දෙපකෂයම රැකියා කරනවා. ඒ නිසා ඉස්සර වගේ විවාහවීමට ගෙවල් දොරවල් හැදීම, බඩූ බාහිරාදිය එකතු කිරීමක් කරන්නේ නැහැ. ලීසිං තියෙනවානේ. කොයි දේත් කෂනික තීරණ මත සිදුවෙනවා. දෑවැද්දක් සමග දියණියක් දීග දෙනවා කියන්නේ ගෙදර තියෙන ලාබ දෙයක් ලංසූවක් තියලා ගෙදරින් පිටමං කරනවා කියන එකයි. හැබැයි සමහරු දෑවැද්ද එපා කියලා මූලින් කියල ගැහැනූ දරුවා පිරිමියාගේ ගෙදරට ගියාම තමයි මොනවද ගෙනාවේ කියල ගැටලු ඇති කරගන්නේ. මගේ මතය නම් මිල මූදල්, ඉඩකඩම් දෑවැද්ද දෙනවාට වඩා පිරිසිදු චරිතවත් හා ගුණ යහපත් විනීත දියණියක් දීග දෙන එකයි වඩා යහපත්.

Share This Article