රසයක් නැති ළදරු වියේ රස විදීම
ඇඟිලි ඉරීමට දරුවා යොමුවන්නේ බෝතලයෙන් කිරි පෙවිමේදී විනාඩි දහයක් පමණ කාලයක් වත් බෝතලය ඉරීමට ඉඩ ලබානොදිමෙනි. ඔබේ දරුවා බෝතලයෙන් කිරිපානය කරමින් ඇඟිලි ඉරීමට යොමු වන්නේ නම්, ඔබ එම කිරි බෝතලය පරික්ෂා කරලමින් සුප්පුවෙහි විවරය විශාලද යන්න පරික්ෂා කල යුතුය. එවැන්නකින් ඉක්මනින් කිරි බෝතලය හිස්වීම ඇඟිලි ඉරීමට යොමු විය හැකිය. එනම් බෝතලයෙන් කිරි පෙවීමේ වේගය අඩුකරලීම දරුවාට වැඩි තෘප්තියක් ලබාදෙන්නකි. මෙහිදී සූප්පු විවරය වඩා කුඩා වීමද ළදරුවාට සියලූම කිරි පානයට අපහසුවක් ඇතිකරවන නිසාවෙන් ඒ පිළිබඳව සැලකිලිමත් විය යුතුය. දරුවාගේ දත් පැමිණෙන විටදී ඇඟිලි ඉරීම තමන්ට පහසු කටයුත්තක් නොවන බව අවබෝධ වන්නේ විදුරුමස් වලින් දත් මතුවන නිසා ඇඟිල්ල ඉරීමෙන් වැළකීමට ඉඩ ඇත. මෙම කාල වකවානුව මෙම ඇඟිලි ඉරීම පුරුද්දක්ද නැතිනම් සාමාන්ය ඇඟිලි ඉරිමක්ද යන්න වටහා ගත හැකිය. එය සාමාන්ය පුරුද්දක් නම්, ඔබට ඇඟිල්ල සපන ආකාරයක් දැකිය හැකිය. මෙහිදී මව්වරුන් දිගින් දිගටම තම දරුවා ඇඟිලි ඉරීමට යොමු වන විටදී දත් ඉදිරියට නෙරා ඒමට ඇති ඉඩකඩ පිළිබඳව පසුතැවේ. මෙහිදී සත්ය නම්, ඉදිරි උඩ ඇන්දේ දත් ඉදිරියට පැමිණීමත් ඉදිරි පහල ඇන්දෙහි දත් ඇතුලට යොමු වීමයි. මෙය තීරණය වන්නේ දරුවා කොපමණ කාලයක් ඇඟිලි උරන්නේද සහ ඇඟිල්ල රදවා ගන්න ස්ථානය අනුවය. කෙසේ වූවත් ස්ථීර දත් පැමිණෙන විටදී මෙම දත් විකෘති වීම් තත්වයට පත් විය හැකිය. දරුවා කුසගින්නේ පෙලෙයි නම්, හැමවිටම දරුවා ඇඟිලි ඉරීමට යොමුවන අතර, දරුවාගේ ආහාරවේල සමීප නම් ඒ ගැන තැකීමක් නොකරන්න. නමුත් දරුවා අහාර ගන්නා අතරතුර සහ එයින් පසුවත් එම පුරුද්දට යොමු වන්නේ නම්, නිසැකවම ඔබ එම දරුවා ගැන අවධානය යොමු කල යුතුය. මෙම පුරුද්ද පැනනගින්නේ අනාරක්ෂිත බව හෝ වෙහෙසට පත් වූ ස්වභාවය හෝ නින්ද නොමැති නිසාය. ඔබ එම පුරුද්ද දැකීමට ප්රිය නොකලත්, දුක් නොවන්න. දරුවා එම පුරුද්දට වරින් වර යොමු වන්නේ නම් ඕන ඒ පිළිබඳව වැඩි අවධානයක් යොමු නොකරන්න. නිසැකවම දරුවා එම පුරුද්ද අතහැර දමනු ඇත. කෙසේ වුවත් ඔබ දරුවාගේ ඇඟිලි ඉරීම නවතාලීමට ගතහැකි උපක්රම දහයක් මෙලෙස දැක්විය හැකිය.
- ඔබ සන්සුන්ව සිටිමින් කටයුතු කරන්න. එම පුරුද්ද පිළිබඳව දරුවා පිඩාවට ලක්වන අයුරින් කටයුතු කිරීමෙන් සිදුවන්නේ ඔබේ දුක කනගාටුව දරුවා වෙත හුවමාරු වී දරුවා තුල වඩා වැඩි අනාරක්ෂිත බවක් නිර්මාණය වීමයි.
- ඔබේ දරුවා මුවට ඇඟිලි රුවාගන්නා හැම විටම එය ඉවත් කිරීමට උත්සුක නොවන්න. ඔබ එසේ උත්සාහයක් ගන්නා සෑම අවස්තාවකදීම දරුවා වඩාත් මුරණ්ඩු ලෙස හැසිරේ.
- බැන්ඩේජ්, කටුක රස ද්රව්ය, තින්ත රසැති දේවල් ඇඟිලි වල තවරන්න එපා. එය සාමාන්යයෙන් දරුවාටම හානි විය හැකිය.
- සෙල්ලම් භාණ්ඩයක් ලබාදීමෙන් දරුවාගේ අවධානය වෙනතකට යොමු කරන්න. එයට අත් දෙකම භාවිතයට ගැනීමට ඉඩ සලස්වන්න.
- දරුවා කටේ ඇඟිලි රදවා ගන්න විටදී අත් දෙකම භාවිත කරමින් සිදුකරන ක්රියාකාරකම් වලට යොමු කරවන්න. අත්පොලොසන් දීමට යොමු කරලීම වඩාත් උචිතය.
- ඇඟිලි උරන්නේ නැති විටදී යම් තිළිණයක් ලබා දෙන්න.
- පුරුද්ද අත්හරලීමට දිරියක් ම්ත්රශීලිව ලබා දෙන්න.
- පුරුද්ද පිළිබඳව දරුවා දැනුවත් කරන්න. කන්නාඩිය තුලින් දරුවා එම පුරුද්දට යොමු වූ විට පෙනෙන ආකාරය පෙන්වීම වැනි ක්රියා මාර්ග උචිතය. මෙහිදී ලැජ්ජාවට පත්කරලීමට හෝ අවමානයට ලක්කිරීම නොකළ යුතුය.
- දරුවාගේ යහළුවන් අතර ගැවසීමට ඉඩ හරින්න. එය ඇඟිලි ඉරීමේ පුරුද්ද දුරස්කරලීමට ඉවහල් වේ.
- වෙනත් විකල්පමය ක්රියාකාරකම් වලට හැමවිටම යොමු කරවීම, එහිදී ක්රියාශීලිත්වය නංවාලීම මිස ලැජ්ජාවට පත්කරලීම නොකළ යුතුය.
වෛද්ය ජෝතියේන්ද්රන් කවුර්ගේ ලිපියක් ඇසුරිණි.
උපුටා ගැනීම මනහර සඟරාව.