මම අභියෝගවලට කැමැතියි – Sixty Nine හැදූ වින්ද්යා
යූ. ඒ. උදාර පල්ලියගුරු නිෂ්පාදනය කළ වින්ද්යා හාරිස්පත්තුව අධ්යක්ෂණය කරනු ලැබූ .”Sixty Nine” තිරිහන් වෙන්න ප්රේම කරන්න සිනමා නිර්මාණයේ මාධ්ය දර්ශනය පසුගියදා ක්ළම්බු සිටි සෙන්ටර්හි Scope සිනමා ශාලාවේදී පැවැත්විණි. වින්ද්යා 2020 වසරේ An Anatomist (එම්බාම් කරන්නෙකි) සහ 2023 Let him Sleep (ලිංගික සංක්රාන්තිකයකුගේ කතාවක්) නිර්මාණය කර කෑන්ස් සිනමා උළෙලට ගිය අධ්යක්ෂවරියක්. ඉතින් වින්ද්යා සමඟ මේ කතාබහ “Sixty Nine” ගැනය.
● Sixty Nine චිත්රපටයේ මාධ්ය දර්ශනයෙන් පසුව ලැබුණ ප්රතිචාර මොන වගේද?
ප්රතිචාර නම් ගොඩක් සතුටුදායකයි. විශේෂයෙන් අපේ ප්රවීණ රංගධර ක්ලීටස් මෙන්ඩිස් මහත්මයාගේ කාලයේ රඟපෑ රංගන ශිල්පීන් රැසක්ම මාධ්ය දර්ශනයට ඇවිත් හිටියා. ඔවුන්ගෙන් ලැබුණ ප්රතිචාර ගොඩක් සුබවාදී. මගේ කුළුදුල් නිර්මාණය ඔවුන් ගොඩක් ඇගයීමට ලක් කළා.
● මේ චිත්රපටයේ පිටපත ගැන කතා කළොත්?
මේ චිත්රපටයේ කතා සංකල්පය නිෂ්පාදකතුමා වන උදාර පල්ලියගුරු මහත්මයා අතින් නිර්මාණය වෙන්නේ. අන්තිමේ මමත් නිෂ්පාදකතුමාත් අතින් තමයි පිටපත ලියැවෙන්නේ.
● රංගනයට දායක වුණ පිරිස කවුද?
මෙහි ප්රධාන චරිතය රඟපාන්නේ ක්ලීටස් මෙන්ඩිස් මහත්මයා ඊට පසුව ඩිල්රුෆා ශනාස්, විරාජ් පෙරේරා, හිමායා බණ්ඩාර, ශෂී ඇන්ජලීනා, ධනුෂ්ක නිලවීර, රමණී දමයන්ති, සචිත්ර කල්යාණජිත්, වික්රම සෙනවිරත්න ඇතුළු පිරිසක් රංගනයෙන් දායක වෙනවා.
● Sixty Nine චිත්රපටයෙන් කියැවෙන්නේ මොන වගේ කතාවක්ද?
ඇත්තටම Sixty Nine චිත්රපටය කිව්වහම එක එක සෙවනැලි එනවා. ඒ කියන්නේ හැටනව ලක්ෂය වගේ කතාත් කියැ වෙනවා. නමුත් මෙතැන ඇත්තටම ආදරය තමයි පදනම් වෙලා තියෙන්නේ. අසම්මත ආදරයක් ගැන තමයි කියැවෙන්නේ. පෙම්වතාට අවුරුදු 69 යි. පෙම්වතියට අවුරුදු 26 යි. ඉතින් වයසට යෑමත් එක්ක අනිත් අයගේ අවධානය අඩු වීමත් එක්ක ජීවිතයේ ගොඩක් මානසිකව වැටුණු සටන් නළුවෙකු ගැන කියැවෙන කතාවක්.
● ඔබේ කුළුදුල් නිර්මාණයට අසම්මත ආදර කතාවක් නිර්මාණය කරන්න හිතුවේ ඇයි?
මම ඇත්තටම අභියෝගවලට මුහුණ දෙන්න කැමැතියි. ඒ වගේම තමයි අසම්මත ආදර කතාවල් කියලා ඒවා පැත්තකට දාන්න බැහැ. සංස්කෘතිය, සදාචාරය ගැන කවුරු කතා කළත් අඩුම තරමේ ඒ අසම්මත දේවල්වලට එරෙහිව කතා කන බොහෝ දෙනා හදවතින් හරි අසම්මතින් බැඳිලා තියෙන්න පුළුවන්. සමාජගත වෙලා තිබෙන අසම්මත ආදර කතාවක් නිර්මාණකරණයට ගේන එක තමයි අපි කළේ.
● මේක ඇත්තටම අභියෝගයක් වුණාද?
ඔව් මේක ඇත්තටම අභියෝගයක්. මම කෙටි චිත්රපට අධ්යක්ෂණයෙන් පසුව තමයි දිගු සිනමාවට නැති නම් වෘතාන්ත සිනමාවට සම්බන්ධ වෙන්නේ. මේක මගේ කුළුදුල් අධ්යක්ෂණය. අපි මේක තුළින් අත්හදා බැලීමකුත් සිදු කළා.
● මේක අත්තටම කවදාද ප්රේක්ෂකයන්ට තිළිණ කරන්න හිතාගෙන ඉන්නේ?
මාධ්ය දර්ශනය තමයි පසුගියදා පැවැත්වූයේ. හැකි ඉක්මනින් ප්රේක්ෂකයන්ට මෙය තිළිණ කරන්න තමයි සූදානම.
● නළු නිළියන් තෝරා ගැනීම සිදු කළේ කොහොමද?
මෙහි පිටපත ලියන කොටම ක්ලීටස් මෙන්ඩිස් මහත්මයා ඔළුවේ තියාගෙන ලිව්වේ.
● ඩිල්රුෆා ශනාස් තෝරා ගන්නත් විශේෂ හේතුවක් තිබුණද?
ඩිල්රුෆාගෙන් ප්රධාන රංගන භූමිකාව නිර්මාණය කරන පළමු චිත්රපටය. ඇය සෙසු චරිතවලින් මීට කලින් චිත්රපට ගණනාවකටම සම්බන්ධ වෙලා සිටියා. එම නිර්මාණ බලන කොට මම හිතුණ දෙයක් තමයි ඇය දක්ෂ රංගන ශිල්පිනියක් කියලා. ඇයට ඊටත් වඩා දෙයක් කරන්න පුළුවන් කියලා හිතුණ හින්දයි මෙහි ප්රධාන චරිතයකට තෝරා ගත්තේ. අනික ඩිල්රුෆා ශනාස් කියන්නේ අභියෝගවලට මුහුණ දෙන හොඳ රංගන ශිල්පනියන් කියලා මම හිතනවා.
● ක්ලීටස් මෙන්ඩිස් වැනි ප්රවීණයෙක් ඔබ වැනි නවකයෙක් අධ්යක්ෂණය සිදු කරන කොට මොන වගේ අභියෝගවලට ද මුහුණ දුන්නේ?
ඇත්තටම ඔහු චිත්රපට රැසකට රංගන දායකත්වයක් ලබා දුන්නු අත්විදිතීය රංගන ශිල්පියෙක්. ලෙජන්ඩ් එකක් කිව්වොත් හරි. මගේ කුළුදුල් නිර්මාණය ඇතුළේ මේ වගේ ලෙජන්ඩ් එකක් එක්ක වැඩ කරන එකක් අභියෝගයක්. නමුත් ඔහු තවමත් හදවතින් තරුණයි කියලා මම හිතනවා. මගේ තරුණ අදහස්වලට ඔහුගේ අදහස් හොඳට ගැළපුණා. මේ චිත්රපටයට ඒ වගේම ලොකු සහයෝගයක් ලබා දුන්නා.
● චිත්රපටයේ පිටපත භාරදුන්නට පස්සේ ඔහු ඔබත් සමග වැඩ කරන්න කැමැති වුණාද?
ඔව්. ඔහු ගවේෂණාත්මක විදිහට නවකයන් සමග වැඩ කරන්න ගොඩක් කාලයක ඉඳලා ආසාවෙන් හිටපු චරිතයක්. මේ පිටපත අතට දුන්න වෙලාවෙත් ඔහු කිව්වේ මේක ඉතා ආසා කරන පිටපතක් කියලයි. ගොඩක් කැමැත්තෙන් තමයි මේ චිත්රපටය භාර ගත්තේ.
● මෙහි රූගත කිරීම් සිදු කළේ කොහේද?
රූගත කිරීම් කොළඹ අවට සහ අනුරාධපුරය, මහනුවර කියන ප්රදේශවල රූගත කිරීම් සිදු කළා.
● චිත්රපටය අවසානයේ ක්ලීටස් මෙන්ඩිස් මොනවද කිව්වේ?
ඔහු සතුටු වුණා. ඒ වගේම චිත්රපටයේ මාධ්ය දර්ශනයෙන් පසුවත් ගොඩක් විශ්මයට පත් වුණා. මොකද මේ වගේ ලොකු වැඩක් ද අපි එදා කරලා තියෙන්නේ කියලා අධ්යක්ෂණ කාර්යය නිම වෙන කොට ඔහු හිතුවෙත් නැහැ. මේ වගේ වැඩක් මේක ඇතුළේ තිබෙනවා කියලත්. නමුත් මාධ්ය දර්ශනයෙන් පසුව ඔහු ගොඩක් පුදුම වුණා.
● චිත්රපට අධ්යක්ෂණයට යොමු වෙන්න හිතුවේ ඇයි?
පුංචි කාලේ ඉඳලා මට චිත්රපට ක්ෂේත්රය හීනයක් වගෙයි. මම ඒ කාලේ පාසල් වේදිකාවෙන් රඟපාලා තියෙනවා මට ඕනෑ වුණේ කවදා හරි රංගන ශිල්පිනියක් වේන්න. නුමත් මම අන්තිමේ අධ්යක්ෂවරියක් වීමේ අවස්ථාවක් උදා වුණා. අපිට තරු කඩන්න ඕනෑ නම් ඉලක්ක කරන්න ඕනෑ හඳ. ඉතින් මම හිතන්නේ මම ලොකු ඉලක්කයකට ගියා කියලයි. ගොඩක් බාධක කම්කටොලු මැද්දේ තමයි මේ ගමන ආවේ. කොහොමත් අධ්යක්ෂණය කියන්නේ මගේ හීනයක්. අන්තිමේ ඒක සැබෑ වුණා.
● ඔබේ ඉදිරි නිර්මාණ ගැන කතා කළොත්?
ඊළඟ නිර්මාණය සසල දිය. ඒකත් ලංකාවේ ලෙජන්ඩ් එකත් එක්ක තමයි ෂූටින් පටන් ගත්ත ඉන්නේ. ද ඇඩ්මින් කියන චිත්රපටයටත් දැනට අතගසලා තියෙනවා. ඒත් එක්කම විදේශීය චිත්රපටයකටත් දායක වෙලා ඉන්නවා.
● ළඟකදී කෙටි චිත්රපටයක් හැදුවේ නැතිද?
දැන් දිගු චිත්රපට දෙක තුනක් කරගෙන යන නිසා කෙටි චිත්රපටවලට කාලය වෙන් කර ගන්න බැරි වුණා. ඒත් උපරිම උත්සාහ කරනවා. කෑන්ස් සිනමා උළෙලට සම්බන්ධ වෙන්න. මොකද අපි නොකඩවා අවුරුදු තුනක් අපි කෑන්ස් සිනමා උළෙලට සම්බන්ධ වෙලා තිබෙනවා. ඉදිරියේදීත් සම්බන්ධ වෙන්න අදහසක් තියෙනවා.
දිනේෂ් විතාන
උපුටා ගැනීම දිවයින