සෙනසුරු අපලයෙන් ගොඩ එනවා බොරු
නම ඇසූ පමණින් ජන්මීන් බියවන සෙනසුරු ග්රහ වස්තුවක් ලෙස අර්ථකථනය කළ හැකිය. සෙනසුරුගේ කිසිම තෙතමනයක් දක්නට නොලැබේ. ඝනත්වයෙන් සහ බරින් අඩු වියළි ග්රහයකු ලෙස නම් දරා ඇත. සෙනසුරුට එක රාශියක් පසු කිරීමට වසර දෙකහමාරක් අවශ්ය වේ. වසර තිහක් හෝ විසිනවය හමාරක් හිරු වටා ගමන් කිරීමට ගත කරයි. නීච වෙමින් වගේම හෙමිහිට උදාවෙමින් සෙනසුරු රාශි චක්රය වටා ගමන් කරන වකවානුවේ දී මෙන්ම ඒරාෂ්ඨක කාල වකවානුවලදී වඩාත්ම අපල උපද්රව ජන්මියා වෙත ළඟා කරයි. රවි සඳු ග්රහයන්ගේ හැසිරීම අනුව වසර විසිපහක තරම් දිගු කාලයක් වුවද ඒරාෂ්ඨක අපල උපද්රව බලපෑම් කරන්න බොහෝදුරට ඉඩ ප්රස්ථාව වැඩිය.
අනුර, උත්රපුටුප, පුෂ නැකැත්වලට අධිපතිත්වය දරන සෙනසුරු ග්රහයා රාත්රියට මෙන්ම අපරදිග දිසාවටද බලවත් වී ඇත. තුලා රාශියට උච්ච වන සෙනසුරු මකර කුම්භ ලග්නයන්ට ස්වක්ෂේත්ර වෙයි. විශේෂයෙන් සෙනසුරැ නීච වන්නේ මේෂ රාශියේදීය. සෙනසුරු මකර රාශියේ දී ආත්මාර්ථකාමියෙක් ලෙස හැසිරෙන අතර ඒ මෙලොව දියුණුව ගැන උනන්දුවක් දක්වන්නට පෙළඹෙන නිසාය. කුම්භ ලග්නයේ දී ලෝකෝත්තර වශයෙන් දියුණුවට පත් වේ. සමහර විටෙක සුහදශීලීව සමාජශීලීව කටයුතු කිරීමට පෙළඹේ. සෙනසුරු කුම්භ, මකර, තුලා, වෘෂභ ලග්නවලට රාජ යෝග ගෙනදෙයි.
සෙනසුරු ලග්නයට හෝ ලග්නයේ දෙපසට අවතීර්ණ වූ විට ලග්න ඒරාෂ්ඨකය ද චන්ද්රයා සිටින රාශියට හා චන්ද්රයාගෙන් දෙපැත්තේ රාශිවලට අවතීර්ණ වූ විට ජන්ම ඒරාෂ්ඨකය, එසේ නැතිනම් ශනි චන්ද්ර ඒරාෂ්ඨකයක් ද ඇති වේ. එසේම ලග්නයෙන් අටවැන්නට අවතීර්ණ වූ විට සෙනසුරැගේ අෂ්ඨම ඒරාෂ්ඨකයක් උදා වේ. ආගමට දහමට ඇල්මක් දක්වන සෙනසුරු ආත්ම දමනයෙන් ආඬ්ය බැතිමතුන් නිර්මාණය කරයි. භාවනානුයෝගීව හැසිරෙන අතර ධ්යාන බලය මතුකරන්නට ද උපන් හපනෙකි. තවුස් දමට සෙනසුරු ආදරය කරයි. තවුසෙකු සේ වාසය කරයි. ආගමානුකූලව දහමට ලැදිව ජීවිතය ඉදිරියට ගෙන යයි. නිතරම වාගේ ලෝකෝත්තර දියුණුවක් ඇති කිරීමට කටයුතු කරන බව දර්ශනය වේ. අසරණයන්ට පිහිට වන සෙනසුරු ඉවසිලිවන්තව සහ සත්යවාදියකු ලෙසින් කටයුතු කරන සෙයක් පෙන්වයි.
ජන්ම රාශියෙන් තුන, හය, එකොළහ රාශිවලට අවතීර්ණ වූ විට උපතේ දී සුභව සිට ජන්මීන්ට සුභ ඵල ලබාදීමට කටයුතු කරයි. ඒ වගේම ජන්මීන්ට කීර්තිය, යසස මෙන්ම වස්තු සම්පත් ද ළඟාකර දෙයි. කොච්චර දේවල් ලබාදුන්නත් අවසන් මොහොතේ දී විනාශ කරන නැතිභංග කරන ග්රහයා ද සෙනසුරුය. බොහෝ අය නිතර පවසන වදනක් ඇත. ඒ සෙනසුරැ දෙන්න වගේම ආපසුවට ගන්නත් දක්ෂයකු බවය.
ජන්මීන් දුකින් දුකටම මෙන්ම කබලෙන් ලිපට දමන්නේ සෙනසුරු අසුභ වෙන විටදීය. සෙනසුුරු ඉතාමත් කම්මැළිය. කටයුතු කල් දැමීමට නිතරම පෙළඹේ. විටෙක හරිම අසරණයි. විටෙක දුප්පත්ය. බලාපොරොත්තු සුන්කර ගන්නා අවස්ථා තිබේ. ළමා තරුණ ඕනෑම කෙනකුගේ මහළු හැඩයක ලක්ෂණ ඇති කරයි. සෙනසුරු මානසික අසහනය ඇති කිරීමට රුසියෙකි. සුවකරගත නොහැකි තුවාල, වම් කකුලේ ආබාධ, ඉක්මනින් සුව නොවන තුවාල, තනතුරැ, ඉගෙනීම හෝ රැකියාව එපාවීම සෙනසුරු අපල කාලවලදී ජන්මීන්ට දායාද කරයි. නඩුහබවලට මෙන්ම අකල් මරණ ද සෙනසුරු අපල කාලවලදී බහුලව දක්නට ලැබේ. සෙනසුරු ලබනවාත් සමඟම බිහිරිභාවයට පත්වන ළමයි මෙන්ම තරුණයෝ ද සිටිති. ඒ කන්වල කිසිම ආබාධයක් නොමැතිවය.
සෙනසුරු ලැබුවා යැයි කී විට ජන්මීන්ට ලොකු බියක් වගේම නපුරු කාලයක් ගැන සැක සංකා පහළ වේ. පූර්වේ කරන ලද කර්මවලට විපාක දෙන්නේ බොහෝවිට සෙනසුරුගේ දශා කාලයේදීය. සෙනසුරු ඒරාෂ්ඨක කාලයේ මේවා වඩාත්ම පටිසන් දෙයි. අනුන්ට අතීතයේ දී කළ වැරදිවලට සොබාදහම දඬුවම් කරන්නාක් ලෙසින් සෙනසුරු ද ඒරාෂ්ඨක කාලවලදී දඬුවම් ලබාදෙයි.
සෙනසුරුගේ ඒරාෂ්ඨක අපල වසර තිහක් ඇතුළත දී එකවරක් හෝ ජන්මීන්ට උදා කරයි.
පෙර ආත්ම භාවයන්හිදී වෙනත් ජන්මීන්ට පීඩා කිරීම හේතුවෙන් ඇතිවන පාපකර්මවල විපාකවලින් කොටසක් ලෙස සෙනසුරු අපලය හැඳින්වීම වරදක් නොවේ. කිසිම වරදක් නැති අයට විපත් උවදුරු සිදුකිරීම හොඳ නැත. අන් අයගේ සැපතට බාධා කිරීම නොවටිනා ක්රියාවකි. ඊර්ෂ්යාසහගත චේතනා අනෙක් අයගේ දියුණුවට අකුල් හෙලයි. මේ ගැන හොඳ අවබෝධයකින් කටයුතු කළහොත් සෙනසුරුගේ අපලය සඵල කරගත හැකිය. අණවින කොඩිවින ප්රේත බන්ධන නොකර සිටීමෙන් ද සෙනසුරු අපලය වළක්වාගත හැකිය. ප්රාණගාතවලින් තොරව අවිහිංසක ජීවිතවලට පුරුදු වීම තවත් මහඟු කාර්යයකි. සතුන්ට අභයදානය දීම, පන්සිල් ආරක්ෂා කිරීම, ඉවසීම, මෛත්රී භාවනාව සෙනසුරු අපලයට දිවඔසුවකි.
ඒරාෂ්ඨක බලපාන කාලසීමා තුළදී උත්සාහයේ හා උගත්කම්වල ප්රමාණයට දියුණුවක් නොලැබ දිළිඳු වන බවක් පෙන්නුම් කරයි. දන්පින් නොකිරීම, පරිත්යාග නොකිරීම නිසාද, අන් අය සතු දේ හොරකම් කිරීම නිසාද, හොරකම වංචාව නිසාද සෙනසුරු අපලයට මඟ පෑදෙයි. සෙනසුරුගේ අපලය සඵල කර ගැනීමට ලෙහෙසියෙන් කළ හැකිවන්නේ කපුටන්ට දානය පිළියෙළ කර දීමයි. සතුන් කුරුල්ලන් නිදහස් කිරීම, සතුන්ට ස්නානය සඳහා වතුර තැබීම, පායන කාලවලට වතුර තැබීම, විශේෂයෙන් සෙනසුරු අපලයට මහඟු ක්රියාදාමයකි. බඩගින්න දුක්ගින්න සංසිඳෙන දේ සතුන්ට දීම, ප්රාර්ථනය ද මෙම අපල දුරු කිරීමට මහත් පිටුවහලකි. ත්රිවිධ රත්නයට, ත්රිවිධ චෛත්යවලට, ජය ශ්රී මහා බෝධියට පුදපූජා පැවැත්වීම වඩාත් ගුණදායකය. දන්සිල් ආරක්ෂාව, භාවනායෝගීව හැසිරීම මෙම අපලය දුරැකර ගැනීමට අත්වැල සපයයි. අපල බලගතු වන අවස්ථා එමට ඇත. එම අවස්ථාවල සෙනසුරාදා දින හතක්, දින දහනවයක් සමහරු පුදපූජා පවත්වති. එහෙත් පෙර ආත්ම භවයන්හි එන අපල සම්මිශ්රණය වී තද අපල ඇති වේ.
මෙම අපලය සඳහා පින්කම් කරන විට දින හතේ සීමාවක් නොසිතිය යුතුය. ඒරාෂ්ඨක අපල ගෙවීයන තෙක්ම පින්දහම් කටයුතුවල නිරත වීම අගනේය. බෝධිපූජා පැවැත්වීමේ දී නිල් මල් මෙන්ම නිල්පාට මල්මාලා ද, නිල් කොඩි, එළඟි තෙල්, තල තෙල්, අඹ තෙල් පහන් පූජා කිරීම, බුද්ධ පූජා ගිලන්පස යනාදිය දින හත, දින දහනවය ශ්රද්ධාවෙන් කර විෂ්ණු දෙවියන් ප්රමුඛ සියලුම දෙවියන්ට පින්පෙත් අනුමෝදන් කරවීම ද රතන යන්ත්රය, අභිසම්භිධාන යන්ත්රය, දෙදහස් තුන්සිය වාරයක් පිරිත් කර පැළඳගැනීම, නවගුණ යන්ත්රය පැළඳවීම සෙනසුරු අපලයට සැනසුම ලබාගත හැකි ක්රියාදාමයන්ය. නුග ගස්වල අතු කැපීම සෙනසුරැ අපල කාලවලදී නොකළ යුතුය. සෙනසුරැ අපලය සඳහා දන්දෙන විට උඳු, මුං, තල, මෑ යන ධාන්ය වර්ග මිශ්රකර දීම වැඩි යහපතට හේතු සාධක වෙයි.
ජාත්යන්තර ජ්යොතිෂවේදීජ්යොතිෂ විද්යා විශාරද මහාචාර්ය හේමපාල පතිරණකළුතර දකුණසෙනසුරා හැමවිටම නරකට හිටින්නේ නැහැ.
සෙනසුරා ලැබුවා යැයි බියවිය යුතු නැහැ. සෙනසුරා පරාජය කරගෙන ජීවිතය ජය ගැනීමට කටයුතු කළ යුතුයි. අනිත් අතට සෙනසුරා ලැබුවත් එයින් ජන්මියාට අපලම ගෙන දෙන්නේ නැහැ. ඇතැම් වෙලාවට එයින් විශාල ලෙස සුබ ඵල ලබනවා. කොතරම් නරක යැයි සම්මත ග්රහයකු වුවද කේන්ද්රයක සෙසු ග්රහ පිහිටීම් සමඟ සලකා බැලූ විට එය තමන්ගේ වාසනාවට හේතුවෙන්නට පුළුවන්. ඒ නිසා සෙනසුරාගෙන් වැඩ ගන්න පුළුවන්.
කෙනෙකුට සෙනසුරා දෙආකාරයකින් ලැබිය හැකියි. උත්පත්ති කේන්ද්රය අනුව සෙනසුරා ලැබුවහොත් එය වසර 19 ක් බලපවත්වන්න පුළුවන්. කේන්ද්රයකට ලබන ග්රහයන් 12 දෙනාගේ මුළු ආයු කාලය වසර 120 ක්. මිනිසාගේ පරම ආයුෂ වසර 120 ක් කියලා සලකාගෙනයි මෙහෙම කොටස්වලට බෙදී ඇත්තේ. එහෙත් අද වසර 120 ක් ජීවත් වන අය නොමැති නිසා කෙනෙකුගේ උත්පත්ති කේන්ද්රය අනුව සෙනසුරා මුළු ජීවිතයටම නොලබන්න පුළුවන්. උදාහරණයක් ලෙස පැවසුවොත් උපතින් බුද ලැබූ කෙනෙකුට සෙනසුරා කවදාවත් හමුනොවන්නට පුළුවන්. කෙනෙකුගේ උපතේ දී ලබන ග්රහයන් අනුව කේන්ද්රයක සෙනසුරුගේ බලය කිව හැක්කේ සෙසු ග්රහයන්ගේ ද පිහිටීම සලකා බලලයි. එසේ නැතුව පටු විදියට එක එල්ලේ කියන්න බැහැ. එසේම කේන්ද්රයක වසර 2 1/2 ½කට වරක් ග්රහයන් මාරැවන නිසා ඒ අනුව සෙනසුරුගේ දශාව ලබන්න ඉඩ තියෙනවා. එවැනි අවස්ථාවලදී සෙනසුරා නරක ස්ථානයකට පැමිණියහොත් ඒරාෂ්ඨක අපල ඇතිවිය හැකියි. එවිට යම් යම් අයහපත් ප්රතිඵල ලැබිය හැකියි. එහෙත් එය උත්පත්ති කේන්ද්රයක තරම් බලවත් නැහැ.
සෙනසුරා දුකට අධිපති ග්රහයායි. බෞද්ධයන් හැටියට අපි පසුගිය ආත්මයේ කරන ලද අකුසල් කර්ම නිසා සෙනසුරාගෙන් විපත් සිදුවෙනවා. ඒවා යටපත් කිරීම සඳහා යහපත් පින්කම්වල නිරත විය යුතුයි. බෝධිපූජා තැබීම, අසරණයන්ට සරණ වීම, බල්ලන් කපුටන් ආදී සතුන්ට ආහාර දීම, විශේෂයෙන් කපුටන්ට එළඟි තෙල් පාන්කඩ දීම ආදී පින්කම්වලින් මේ ආත්මයේ දී සිදුවන අපල සමනය කරගත හැකි වෙනවා. එහෙත් සෙනසුරා හැමවිටම නරකට යෙදෙන්නේ නැහැ. සුබ ඵල ද ලැබෙනවා. එවැනි අවස්ථාවල ඉතාම ඉහළ ප්රතිවිපාක හිමිවෙනවා. ඒ නිසා සෙනසුරා නරකම ග්රහයෙක් යැයි බිය වී කටයුතු කළ යුතු නැහැ.
ප්රවීණ ජ්යොතිෂවේදී ආචාර්ය අමරසේන වේගිරියවැල්ලම්පිටිය
සංස්කරණය | යසවර්ධන රුද්රිගුඋපුටා ගැනීම දේශය